• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Lån, behöver tips och råd

Octagon

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
18 Juni 2017
Meddelanden
7
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Hej,

Min ekonomisk situation är följande:

Årsinkomst - 442 000
Underskott av kapital - 16 000
Blanco - 356 000
16 UC förfrågningar
Kreditbetyg - 32,4%

Inga betalningsanmärkningar.

Jag har ansökt om ett lån på 70 000 via Lendo i fredags. Har inte fått några som helst låneerbjudanden hittils, det står att det är 11 timmar kvar för bankerna att bestämma sig på måndag. Men utifrån tidigare erfarenhet så vet jag att de flesta låneerbjudanden brukar komma under de första timmarna. Så jag antar att mina chanser att få något låneerbjudande via Lendo den här gången är ganska obefintliga.

Men jag läser här på forumet att folk lyckas att få lån och krediter med mycket sämre ekonomiska förutsättningar än vad jag har. Har ni några tips och råd till mig kring hur och var jag kan få den ovannämnda summan beviljad?
Läser ganska mycket om att Balanzia har blivit populärt den senaste tiden. Är det något att prova tycker ni?

Jag är på förhand tacksam för alla svar, tips och råd!
 
Senast ändrad:
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

brokoly

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
16 Juni 2017
Meddelanden
614
Mottagna reaktioner
215
Poäng
417
Hej,

Min ekonomisk situation är följande:

Årsinkomst - 442 000
Underskott av kapital - 16 000
Blanco - 356 000
16 UC förfrågningar
Kreditbetyg - 32,4%

Inga betalningsanmärkningar.

Jag har ansökt om ett lån på 70 000 via Lendo i fredags. Har inte fått några som helst låneerbjudanden hittils, det står att det är 11 timmar kvar för bankerna att bestämma sig på måndag. Men utifrån tidigare erfarenhet så vet jag att de flesta låneerbjudanden brukar komma under de första timmarna. Så jag antar att mina chanser att få något låneerbjudande via Lendo den här gången är ganska obefintliga.

Men jag läser här på forumet att folk lyckas att få lån och krediter med mycket sämre ekonomiska förutsättningar än vad jag har. Har ni några tips och råd till mig kring hur och var jag kan få den ovannämnda summan beviljad?
Läser ganska mycket om att Balanzia har blivit populärt den senaste tiden. Är det något att prova tycker ni?

Jag är på förhand tacksam för alla svar, tips och råd!
Vilken tid i fredags ansökte du?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 818
Mottagna reaktioner
13 065
Poäng
10 087
Med 70000 i nya pengar skulle du komma över 90% av din inkomst vilket inte rekommenderas
 

Trias

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
25 Oktober 2016
Meddelanden
1 522
Mottagna reaktioner
969
Poäng
787
32,4 är otroligt högt när man saknar anmärkningar! Jag blir förvånad om du får några erbjudanden. Och om du får det hoppas jag att du vet vad du håller på med. Lycka till!
 

Octagon

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
18 Juni 2017
Meddelanden
7
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
32,4 är otroligt högt när man saknar anmärkningar! Jag blir förvånad om du får några erbjudanden. Och om du får det hoppas jag att du vet vad du håller på med. Lycka till!

Otroligt lågt menar du? Jag tror du förväxlar riskbedömning och kreditvärdighet.
 

Lea31

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
7 Juni 2017
Meddelanden
419
Mottagna reaktioner
186
Poäng
367
Jag skulle också sägs högt, man ska ju ligga så nära 0 som möjligt!?
 

Octagon

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
18 Juni 2017
Meddelanden
7
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Kreditvärdighet är ett mått på förmågan att betala sina skulder, så som lån och fakturor. Måttet används av långivaren (borgenären) för att bedöma betalningsförmåga hos låntagaren (gäldenären) och kan appliceras på såväl privatpersoner som företag och länder. En hög kreditvärdighet innebär en låg risk att gäldenären inte fullföljer betalningarna på sina skulder och vice versa. Bedömningen görs oftast av kreditupplysningsföretag som till exempel Creditsafe.
https://advisa.se/ordlista/kreditvärdighet/
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp